Gereksinimler
- Başlangıç seviyesinde bilgisayar kullanabilmek.
- Windows 7 ya da üzeri işletim sistemine sahip bilgisayar.
- 3DS Max programının bilgisayarda yüklü olması.
- V-ray 3.6 Render motorunun kurulu olması.
Kazanımlar
- Dosyalar ve nesneler ile uzmanca çalışmayı.
- Doğal ışıklandırma oluşturabilmeyi.
- Modelleme tekniklerini ve komutlarını uygulamayı.
- Hayalinizdeki animasyonları tasarlayabilmeyi.
- Kaplama (Render) almayı.
- Objeleri ve kameraları animasyonlandırmayı.
- Rahatlıkla 2D ve 3D modellemeyi.
- Object ve Space komutlarını kullanabilmeyi.
- Special F-X uygulayabilmeyi.
Hedef Kitle
- Mimarlar
- İç Mimarlar
- Mimarlık Öğrencileri
- Endüstriyel Ürün Tasarımcıları
- Görsel Efekt Tasarımcıları
- Teknik Ressamlar
- Peyzaj Mimarları
- Oyun Üretimi İle İlgilenenler
-
Modül 1: 3DS Max Kursu - 3D Studio Max Arayüzü ve Program Içeriği
- Customize paneli çalışma özellikleri
- Units Ölçü birim ayarlarının yapılandırılması
- User Interface UI (Sahne arayüzü tanımlanması)
- Wiewportlar Ekran kontrolleri ve kısayolları
- Görüntü penceresinin düzenlenmesi
- Dosya İmport,Export Özellikleri (AutoCAD, Adobe illustrator ,Maya,SketchUp gibi ilişkilendirilmiş programlar) dosya alımı ve çalışılması
- Transform Komutları
- Hizalama Komutları
- Simetri Komutları
- Bağlama, Kopyalama, Gruplama İşlemleri
- Eksen ve Hareket Mesnet Noktalarını Belirleme ve Düzenleme
- Display, Ekran Görünüm Kontrollerinin Yapılması
-
Modül 2: 3DS Max Kursu - İki 2 Boyutlu (Shapes) Çizgisel Objelerle (Splines) özellikleri Modelleme ve Tasarım
- 2 Boyutlu Çizgiler özellikleri ve Tanımlanması
- Line, Circle,Rectangle, Ellipse, Arc, Donut, Ngon, Star, Text, Helix, Egg, Section
- Çizgisel nesnelere hacim verilerek Masa,sandalye,dolap,raf,stand,koltuk,vazo gibi nesne modelleme
- Çizgisel nesnelerle mimari plan oluşturulması ve Bina projesi
- Extended Splines Komutları ve özellikleri (WRectangle,Cahannel,Angle,Tee,Wide Flange)
-
Modül 3: 3DS Max Kursu - Boyutlu Geometry nesneler özellikleri Modelleme ve Tasarım
- Standard Primitives komutları ve özellikleri
- Extended Primitives komutları ve özellikleri
- Compound Objects komutları ve özellikleri
- Particle Systems Kar, yağmur, fırtına gibi efektlerin özellikleri
- Patch Grids komutları ve özellikleri
- Doors Kapı çizim özellikleri ve mantığı
- Windows Pencere özellikleri ve mantığı
- AEC Extended Peyzaj ve (Ağaç,Bitki,Ferforje Korkuluk ,Duvar) gibi modellerin mantığı ve oluşturulması
- Stairs Merdiven çeşitleri ve özellikleri
- Vray Başlığı VrayFur (Halı,Çimen),VrayPlane ile Sonsuz düzlem zemin özellikleri
-
Modül 4: 3DS Max Kursu - Modifier List Deformasyonlar ve Simulasyon etkileri ile Tasarım
- Affect Region Modifier
- Bend Modifier Bükme ,eğim özelliği
- Bevel Profile Modifier Çizgilerden Alçıpan söve,süpürgelik vb. özellik oluşturma
- Cap Holes Modifier yüzeylerdeki bolukları kapatmak
- Cloth ve mCloth ile Örtü ,Perde,yastık,yorgan,havlu yapımı
- CrossSection Modifier seçili çizgileri birleştirerek katı model oluşturması
- Delete Mesh Modifier
- Displace Modifier yüzey yükseltme
- Edit Normals Modifier
- Edit Patch Modifier
- Edit Spline Modifier
- Extrude Modifier Objelerin derinlik yükseklik verilmesi
- Face Extrude Modifier Seçili yüzeyin yükseltilmesi
- FFD (Free Form Deformation) Modifiers Kontrol noktalarından deforme
- Lathe Modifier Çizgisel nesnelerin kesitlerinin 3 Boyutlu obje haline getirilmesi
- Lattice Modifier Modeli ,çizgisel,noktasal veya hem çizgi hem nokta haline getirilmesi
- MeshSmooth Modifier
- Noise Modifier
- Optimize Modifier Poligon sayılarının düşürülmesi
- Push Modifier
- Relax Modifier
- Ripple Modifier Dalga efekti
- Slice Modifier Objelerde kesme işlemleri
- Smooth Modifier
- Spherify Modifier
- Surface Modifier Küvet, Lavabo gibi modellerin oluşturulması
- Symmetry Modifier
- Sweep Modifier Alçıpan, süpürgelik yapımı
- Taper Modifier
- Tessellate Modifier
- Trim/Extend Modifier
- Twist Modifier
- UVW Map Modifier
- Wave Modifier Dalga efekti
-
Modül 5: 3DS Max Kursu - Poly, Bileşik Modelleme ve Tasarım
- EditablePoly , EditPoly mantığının detaylandırılması ve modelleme teknikleri ile uygulama projeleri geliştirerek modelleme mantığının kavranması
- İç Mimari örnekleri;
- Yatak Odası,Ofis,Oturma Odası,Mutfak,Banyo,Salon,Genç Odası,Stand vb. modelleme
- Dış Mekan örnekleri;
- Bina,Villa,Site ve Peyzaj mantığı yapım aşamaları ve uygulama örnekleri
- Biyomimetik Organik yapıların analizi ve modellemesi
-
Modül 6: 3DS Max Kursu - Material Editor Kaplama Özellikleri
- Sunum için sahnenizin istediğiniz türden görselleştirilmesi dokulandırılması için gerçekçi kaplama yöntemlerin hazırlandığı V-Ray ,NVIDIA mental-ray,Default Scanline Renderer Standard kaplama metodlarının mantığının öğretilmesi.
- Materyal Editör Kullanımı
- Materyal Tanıtımı ve Oluşturulması
- Materyallere Kaplama Aktarımı ve Seçenekleri
- Standart Dışı Özel Materyaller
- Ahşap, Metal, Altın, Gümüş, Bakır, Krom, Porselen, Mermer, Plastik, Seramik, Kumaş, Zemin, Çimen, Duvar, Deri, Cam, Ayna vb gibi kaplamaların IOR değerleri özellikleri
- Vray Mtl özellikleri uygulama mantığı
- (Yansıma) Reflection ile ilgili ayarlar ve uygulama mantığı
- (Saydamlık) Refraction ile ilgili ayarlar ve uygulama mantığı
- Tiles Özelliği ile kaplama oluşturma ve uygulama mantığı
- VrayBlendMtrl özellikleri
- VrayLightMtrl özellikleri
- Vray2SideMtrl özellikleri
- VrayMtlWrapper özellikleri
- VrayOverrideMtl özellikleri
- Multi/Sub Object özellikleri
- VraySky özellikleri
- VrayDirt özellikleri
- VrayHDRI özellikleri
-
Modül 7: 3D STUDİO MAX KURSU EĞİTİMİ Işıklar, Işık Türevleri ve Işık Ayarları
- Standard (8 Adet) ışık ayarları ve özellikleri
- Photometric Işık ayarları ve özellikleri
- Özel Işıklar, Tanımlamaları ve özellikleri
- VRay Işık ayarları ve özellikleri
- VrayAmbientLight ayarları ve özellikleri
- VrayLight ayarları ve özellikleri
- VraySun ayarları ve özellikleri
- VrayIES ayarları ve özellikleri
-
Modül 8: 3DS Max Kursu - Kameralar Özellikleri ve Ayarları
-
Modül 9: 3D STUDİO MAX KURSU EĞİTİMİ V-RAY RENDER MOTORU
- Vray Render motoru kullanımı ve ayarları
- Vray Render Ayarları ve uygulama mantığı
- Frame Buffer ayarlarıve uygulama mantığı
- Global Switches ayarlarıve uygulama mantığı
- Image Sampler (Antalising) filtre ayarlar ve uygulama mantığı
- (Dolaylı Aydınlatma)Indrect Illumination GI
- Irradiance Map ve Alt ayarların Örneklerle Anlatımı
- Light Cache İkinci Sıçrama Anlatımı
- VRay Environment ayarlar ve uygulama mantığı
- Reflection, Refraction Environment ayarlar ve uygulama mantığı
- Color Mapping ve Detaylı Anlatımıayarlar ve uygulama mantığı
- Objects Settings Ayarları
- Lights Settings Ayarları
- Environment çevre etkileri
- Atmosphere Effect VrayToon Efekti
- Vray render ayarlarının test ve kaliteli render setup oluşturulması
- Vray render dış mekan için ayarlanması setup hazırlanması
- Vray ayarları kapsamında dış mekanlarda final render setup ayarlarının oluşturulması ve resim olarak kaydedilmesi
- Animasyon
-
Modül 10: 3D STUDİO MAX KURSU EĞİTİMİ PHOTOSHOP
- 3D Max’de Kullanılacak Photoshop Araçlarının öğretilmesi
- Photoshopta Taşıma ve montaj yöntemleri
- Seçim ve rötuş araçlarının kullanımı
- Kırpma ve kesim yöntemleri
- Yazı yazma ve yazı efektleri oluşturma
- Doku ve malzeme oluşturma
- Fotoğrafların, rengini, ışığını, kontrastını ayarlama yöntemleri
- Photoshoptan çıktı alma
- Photoshopta düzenlenen 3D Max Projesinin Kayıt Edilmesi (jpg –png,PSD )
-
3DS Max Kursu - Bitirme Projesi
- Öğrencilerimizin eğitim süreleri boyunca eğitimin amacına ilişkin genel bir fikir sahibi olmaları ve projelerini geliştirerek sektörde tercih edilen tasarımcılar olması hedeflenmektedir.
- Öğrencilerimizin projelerini Akademi Bölüm Başkanları tarafından değerlendirilerek ”Başarı Sertifikası” almaya hak kazanacaklardır.
70 saat
Kursa % 90 devam eden katılımcılara Katılım Belgesi verilecektir.